0
0
Доброго Вечора. Ми з України)

Що спільного між GPF, VW 511.00 та Top Tec 4110 SAE 5W-40

Що спільного між GPF, VW 511.00 та Top Tec 4110 SAE 5W-40

Не так давно концерн VAG шокував своїм новим допуском VW 508.00. Це був перший допуск від конценрну, який вимагав використання супермаловязких олив SAE 0W-20. Більше того, навіть зі зниженою HTHS-в'язкістю при 150С, зі значеннями аж до 2.6 мПа*с. Саме тому ще більше здивував новий допуск VW 511.00 з протилежними значеннями та філософією. У цій статті ми спробуємо розібратися, що це за допуск і для чого він був введений.
 
Пам'ятаєте такі допуски від VAG, як VW 505.00 та VW 505.01? Вони дуже довгий час були основними для дизелів як оснащених насос-форсунками (VW 505.01), так і без них (VW 505.00). Навіть зараз досить велика кількість власників дизелів концерну VAG не самих останніх років випуску, не обладнаних DPF-фільтрами, застосовують дані оливи. Багато хто навіть вважає старі допуски кращими і з радістю переходять на них після ""випилювання"" DPF-фільтра. Логіка тут проста, стара філософія передбачала більш класичні основу оливи (ПАО) і пакет присадок із зольними компонентами та вищим лужним числом. Прийнято вважати, що це забезпечувало більш ефективні антиокислювальні властивості олив при застосуванні низькоякісного палива та кращі протизносні характеристики. Так це чи ні, це тема для окремої розмови. Ви здивуєтеся, але між VW 505.00\505.01 та VW 511.00 дуже багато спільного. При тому, що VW 511.00 це бензиновий допуск. Насамперед, якщо ми розглянемо їх в'язкісно-температурні та фізико-хімічні властивості. Давайте подивимося на таблицю нижче.
 

 
Як бачите, і VW 505.00\505.01 і VW 511.00 це оливи зі стандартною високотемпературною в'язкістю HTHS та однаковим вмістом сірки, фосфору та сульфатної золи. Різницю ми бачимо тільки в лужному числі (TBN), у VW 511.00 воно трохи вище. Більш того, VW 511.00 передбачає в'язкості SAE 0W-40 і 5W-40, що вкрай несподівано у світлі глобальної тенденції перетворення моторної оливи на рідину. Все це має нас наштовхувати на думку, що VW 511.00 не для широкого спектру сучасного автопарку VAG, так і є. Ця олива призначена для високофорсованих двигунів VAG, встановлених, наприклад, на такі авто як Porsche Panamera Turbo, Lamborghini Urus, Bentley Flying Spur, Audi RS6 Avant і т.д.
 
Тому, незважаючи на таку істотну схожість і гостре бажання власників чіпованих VAG-івських моторів спробувати новинку, ми не можемо рекомендувати цього робити. Тим більше це прямо забороняє виробник. Вказуючи, що ці специфікації не мають зворотної сумісності і не можуть замінити попередні специфікації концерну VAG. Щоправда, варто врахувати, що мова в першу чергу про допуски VW 504.00 і 507.00, що логічно. У той же час, моторна олива зазвичай відповідає набору допусків та класифікацій. І якщо виробник вашого авто не має своїх допусків і орієнтується на ACEA або API, то ніщо вам не заважає застосовувати нову оливу у своєму моторі. До речі, VW 511.00 наприклад повністю відповідає допуску Porsche C40.
 
Є ще одна особливість, про яку варто згадати. Допуск VW 511.00 розроблявся для застосування в бензинових двигунах оснащених фільтрами сажі GPF (Gasoline Particulate Filter). Так, саме GPF, а не DPF. Поява фільтрів GPF пов'язана зі зростаючими вимогами до екологічної безпеки транспортних засобів. Дедалі більша кількість країн вводить жорсткі норми щодо викидів шкідливих речовин в атмосферу, і виробники автомобілів змушені шукати нові способи зниження цих викидів.
 
У 2004 році, разом із запровадженням норм EURO 4 для дизельних двигунів, масово почали встановлювати фільтри сажі (DPF). Але вже в 2009 році з'явилися норми ЄВРО 5а, які вимагають від автовиробників обмеження вмісту твердих частинок у вихлопах і від бензинових двигунів.
 
Згідно з новими стандартами, встановленими у 2014 році, граничні значення за вмістом твердих частинок були зменшені у 10 разів. Саме тому використання сажових фільтрів для бензинових двигунів стало необхідністю.
 
Це сталося через поступовий перехід бензинових двигунів на безпосереднє упорскування палива, яке призвело до збільшення кількості сажі у вихлопі в порівнянні з розподіленим упорскуванням палива (у впускний колектор). Краплі палива в системах з безпосереднім упорскуванням при низьких температурах важко переходять у газоподібний стан перед згорянням, через занадто короткий шлях від форсунки до камери згоряння. Завдяки використанню фільтрів GPF, викиди шкідливих речовин в атмосферу знижуються на 70-90%.
 
Теоретично бензиновий сажовий фільтр має такий самий ресурс, як і сам автомобіль. Тобто його заміна не регламентується. Є правда винятки, які можуть зменшити термін його служби. Недотримання умов експлуатації, низька якість палива, велика кількість холодних пусків та експлуатація в умовах з частим перебуванням у міських пробках можуть суттєво вплинути на термін експлуатації фільтра сажі. Однак, особливий вплив на його ресурс може мати якість моторної оливи. У сажевий фільтр потрапляє не тільки сажа, але й залишки оливи, що вигоріла. Кількість оливи, яку витрачає двигун, і відповідно кількість золи, що залишилася у фільтрі, впливає на ресурс фільтра. Чим більше оливи вигоряє, тим більше золи, яка на відміну від сажі не згорає, забиває фільтр. Використання повнозольної моторної оливи може призвести до прискореного забруднення фільтра GPF, тому рекомендується використовувати виключно малозольні оливи. Отже, ми перейшли до суті, та можемо зробити висновок що VW 511.00 це допуск для для високоформованих та турбованих бензинових двигунів оснащених GPF-фільтрами.
 
На сьогоднішній день лише кілька десятків виробників моторних олив мають у своєму асортименті оливу з допуском VW 511.00, та LIQUI MOLY серед них. Цей допуск має олива Top Tec 4110 5W-40. Крім VW 511.00, дана олива має ще такі специфікації і допусками як: ACEA C3, API SN, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Porsche C40, GM dexos2, MB 226.5, Renault RN 0700, Renault RN 0710. Згідно цього набору допусків та класифікацій, можна рекомендуати цю оливу для застосування в бензинових та дизельних автомобілів оснащених сажовими фільтрами (GPF та DPF), які задовольняють вимогам стандартів токсичності Euro 4, Euro 5 і Euro 6 та при цьому розрахованих на застосування високов'язких моторних олив з в'язкістями SAE 0W-40 або 5W-40.

Дякую за новину)

Коментарі