Охолоджуючі рідини
Антифриз - спеціальна рідина для відводу тепла від працюючого двигуна. Однією з головних особливостей будь-якого антифризу є впевнена робота в дуже широкому діапазоні температур. Охолоджуюча рідина (ОЖ) зберігає свої експлуатаційні характеристики при температурі від -35 до +100 ⁰С.
На відміну від дистильованої води, антифриз забезпечує захист системи охолодження від руйнівного впливу корозії. При цьому він не залишає по собі накипу і слабо піддається випаровуванню, а при екстремально низьких температурах антифриз просто перетворюється в «желе», не наражаючись кристалізації до стану льоду.
Антифриз: типи і різновиди
Відповідно до міжнародної класифікації охолоджуючих рідин, існує дві основні марки:
- G11;
- G12.
Між собою вони різняться основою. Так, G11 виготовляється з етиленгліколю, а G12 проводиться з пропіленгліколю.
У свою чергу охолоджуюча рідина G12 має безліч модифікацій:
- G12 +;
- G12 ++;
- G12 +++.
Кожен з додаткових варіантів має свої особливості, які стосуються і вмісту присадок, і температурного діапазону, і можливості змішування з іншими марками антифризів.
Так, G11 має відтінок блакитного або зеленого кольору. Головною перевагою цієї рідини є ціна - це одне з найбільш доступних рішень на ринку. А ось з недоліків можна відзначити невеликий термін служби. Якщо водій трохи колесить на своєму транспорті, то антифризу може вистачити на строк до 2 років. При інтенсивної же їзді ОЖ змінюється 2-3 рази на рік.
G12 представлена рідиною червоного кольору, в більш рідкісних випадках цей антифриз може мати рожевий або фіолетовий відтінок. Його вистачає на досить тривалий час. Зустрічаються випадки, що однієї заправки вистачає на 5-6 років. Зрозуміло, G12 має більш високу вартість, ніж G11.
Також важливо розуміти, що між собою G11 і G12 не взаємозамінні. А ось G12 +, G12 ++ і G12 +++ цілком можна поєднувати з G11. Тобто, якщо рідина десь підтікає і рівень ОЖ знизився, необов'язково змінювати весь антифриз. Можна долити в розширювальний бачок ту ж або взаємозамінну рідина. Також долівка іноді потрібно, коли охолоджуюча рідина дає піт, тобто коли вона вивітрюється. Контроль рівня ОЖ потрібно здійснювати регулярно, при кожному огляді технічного стану транспорту.